Meld dit barn ind i dag - Hent blanket her 🠔
Først skal man være tryg og trives. Derefter kan man lære noget. Vi har mange børn som rent faktisk udtaler, at de lærer mere på Høng Privatskole end på den tidligere skole.
Visdom, Venner & Vitaminer
På Høng Privatskole arbejder vi ud fra Fælls Mål. Vi arbejder i et fællesskab, der bygger på gensidig respekt og vores traditioner, som er fundamentet for et trygt læringsmiljø, trivsel og faglighed med fokus på at udfolde hver enkelt elevs potentiale på bedst mulig måde. Vi lægger vægt på, at vores elever gennem en alsidig og varieret undervisning bliver så dygtige, som de kan. Vi ønsker at udfordre dem, så de bliver selvstændigt tænkende samt dygtige til at samarbejde i forskelligher. Vores mål er at ruste vores elever til videre uddannelse og mod og lyst til at drage ud i verden og opleve denne med stor nysgerrighed.
I vores formål og i hele vores virke forbereder vi eleverne til at leve i et samfund som det danske med frihed og folke-styre samt udvikler og styrker elevernes demokratiske dannelse og deres kendskab til og respekt for grundlæggende friheds- og menneskerettigheder, herunder ligestilling mellem kønnene (§5 i Friskoleloven).
Eleven kan læse enkle tekster sikkert og bruge dem i hverdagssammenhænge
Eleven kan udtrykke sig i skrift, tale, lyd og billede i nære og velkendte situationer
Eleven kan forholde sig til velkendte temaer gennem samtale om litteratur og andre æstetiske tekster
Eleven kan kommunikere med opmærksomhed på sprog og relationer i nære hverdagssituationer
Eleven kan læse multimodale tekster med henblik på oplevelse og faglig viden
Eleven kan udtrykke sig i skrift, tale, lyd og billede i velkendte faglige situationer
Eleven kan forholde sig til velkendte temaer i eget og andres liv gennem undersøgelse af litteratur og andre æstetiske tekster
Eleven kan følge regler for kommunikation i overskuelige formelle og sociale situationer
Eleven kan læse og forholde sig til tekster i faglige og offentlige sammenhænge
Eleven kan udtrykke sig i skrift, tale, lyd og billede i formelle situationer
Eleven kan forholde sig til almene temaer gennem systematisk undersøgelse af litteratur og andre æstetiske tekster
Eleven kan kommunikere med bevidsthed om sprogets funktion i overskuelige formelle og sociale situationer
Vi ønsker at børnene får det maksimale udbytte af undervisningen. Det sker gennem gensidig opmærksomhed, rummelighed, dialog og evaluering.
Vi ønsker at skabe et forbilledligt samarbejde med kommunale institutioner, så en glidende brobygning mellem børnehave og skolen styrker barnets tryghed og trivsel.
Vi ønsker et tæt samarbejde med ungdomsuddannelserne om at tilrettelægge det faglige niveau mellem skolerne, så vores elever har de absolut bedste forudsætninger for at gennemføre en ungdomsuddannelse på højt fagligt niveau.
Vi vil fortsat medvirke til at danne børnene, gennem vejledning og god omgangstone, samt venlig og imødekommende adfærd.
Vi ønsker at bruge børnenes læringsstile mest optimalt i undervisningen, så det enkelte barn bliver bevidst om, hvordan det kan opnå den bedste læring.
Vi har sørget for, at skolens udeområder indbyder til leg, nysgerrighed og læring - og de bliver i høj grad brugt til den daglige undervisning.
Vi ønsker at skabe en skolekultur, som omfatter hele lokalområdet og oplandet, og vi ønsker at udvikle os til at blive en kulturbærende institution for vores børn, forældre og nærmiljø.
Hovedgaden 47
4270 Høng
Danmark
CVR-nr. 57157313